Logopediepraktijk
De Spraakfabriek

Logopediepraktijk De Spraakfabriek verzorgt met veel plezier de logopedische behandelingen in het GOED Ridderkerk. Wij hebben in de loop van de jaren veel kinderen en volwassen geholpen. In onze praktijk behandelen we cliënten van jong tot oud met stoornissen op het gebied van:

• Taal (zoals niet of nauwelijks sprekende jonge kinderen, kleine woordenschat)
  • Spraak (zoals onduidelijk spreken, klankverwisselingen)
  • Stem (zoals hees of schor spreken)
  • Mondgedrag ( zoals open mondgedrag, duimen, nagelbijten, afwijkend slikken)
  • Ademhaling (zoals hyperventilatie)
  • Stotteren (ook bij spreekangst)
  • Broddelen

Aanmelden kan telefonisch en via de email. U heeft voor de behandeling een verwijzing nodig van een (huis)arts, tandarts of orthodontist.

Kijk op onze website:

www.spraakfabriek.nl

Behandeling en samenwerking
De behandeling verloopt zoveel mogelijk in overleg met de cliënt, waarbij zijn of haar hulpvraag centraal staat. Wanneer de behandeling daarom vraagt, vindt er samenwerking plaats met andere zorgaanbieders binnen GOED Ridderkerk. Bijvoorbeeld met de huisartsen, maar ook met de (kinder)fysiotherapeut of de GGD. Bij jonge kinderen met spraak- en/of taalproblemen, is er overleg met het consultatiebureau. De praktijk onderhoudt ook contact met scholen, uiteraard met instemming van de ouders.

Logopediepraktijk De Spraakfabriek
Jan Luykenstraat 8f